Inkopen met Impact – Synergie

  • Circulaire Economie
  • Energie
  • Mobiliteit
  • Met elke euro die je als organisatie uitgeeft aan producten en diensten, heb je de keuze voor het duurzamer, eerlijker of innovatiever alternatief. Daarmee is inkopen een belangrijke driver voor een slimme, groene en gezonde toekomst van de Metropool Amsterdam. Systemen en gewoontes worden zo doorbroken.

    Inkopen met Impact vraagt veel van de samenwerking binnen een organisatie. Daarom is de Board gestart met de Impacttrack – Focus op Facilitair. Dit sluit aan bij het commitment om in 2030, 100% van de facilitaire diensten, producten en leveringen binnen de Metropool Amsterdam met impact in te kopen. Door het bundelen van de krachten en door te leren van andere organisaties kunnen we de impact versnellen.

    Bijna elke organisatie in onze regio houdt zijn eigen duurzaamheidsresultaten bij. Dit gebeurt overal anders of op verschillende manieren, waardoor vergelijking niet altijd op gaat. Tijdens deze meeting bespreken de deelnemers van de impacttrack de resultaten van de Impact tool. Hoe doet men het t.o.v. van elkaar en t.o.v. andere regio’s?

    Voor wie

    Voor de Impacttrack kunnen organisaties zich aanmelden met teams van ca vijf deelnemers vanuit verschillende invalshoeken en/of afdelingen.

    Deze meeting is onderdeel van een traject waarvoor de inschrijvingen nu zijn gesloten. Heb je interesse in deelname aan een vervolgtraject of wil je meer over de uitkomsten van deze sessie weten? Neem contact met ons op.

    Achtergrondinformatie

    Teams van ca vijf deelnemers vanuit verschillende invalshoeken en/of afdelingen van organisaties uit de Metropoolregio doen mee. Zij nemen samen minimaal één concreet inkooptraject mee waarmee zij binnen een half jaar impact willen maken. Zo zorgen we dat kennis die wordt opgedaan direct wordt geborgd.

    Alle deelnemers nemen deel aan een brede introductiesessie. Hierin leggen we samen de basis voor “Inkopen en Leveren met Impact” en komt elk vakgebied in beknopte vorm aan de orde. Doel is dat deelnemers van elkaar begrijpen wat er nodig is om te kunnen Inkopen met Impact. Wat is het speelveld waarin elk van hen opereert? Secundair doel is om een intern netwerk te creëren binnen een organisatie.

    Alle deelnemers nemen deel aan een van de vaksessies. Hierin gaan we dieper in op een specifiek vakgebied, zoals communicatie, financieel, juridisch, inkopen en aanbesteden, innovatie of duurzaamheid en MVO. Doel is dat de deelnemers verdiepende kennis opbouwen en tools aangereikt krijgen om echt aan de slag te kunnen gaan met Inkopen met Impact. Secundair doel is om een extern netwerk op te bouwen met vakspecialisten van andere organisaties.

    Wil jij ook een vraag, kennis of een voorbeeld delen, of heb je een suggestie voor een expert om uit te nodigen, laat het ons dan weten via inkopenmetimpact@amecboard.com.